Može li se jedna kompanija smatrati uspješnom bez da su svi njeni interni i eksterni procesi dovedeni do savršenstva? Iako bi vjerovatno mogla, kompanija koja je zaista uspješna funkcioniše kao švicarski sat, a gotovo svi procesi su usavršeni do najsitnijih detalja. Efikasan proces nabavke samo je jedan dio ogromnog mehanizma koji se naziva „uspješnim poslovanjem“, a savremena tehnologija i specijalizovan softver mogu pomoći Vašoj kompaniji da to i postigne. Pouzdan SaaS softver za nabavku na koji se možete osloniti olakšaće proces nabavke i učiniti Vašu kompaniju znatno profitabilnijom.
Šta je SaaS softver za nabavku?
SaaS (Softver as a Service) softver za nabavku, takođe se naziva i „Sistem za upravljanje nabavkom“. To je alatka koju koriste kompanije, kreirana kako bi olakšala procese nabavke koji su vrlo često veoma komplikovani. Sastoji se od centralne platforme koja korisnicima omogućava elektronsko naručivanje, upoređivanje cijena i kupovinu proizvoda od različitih dobavljača. Osim što je centralizovan, ovaj softver ima i napredne karakteristike i sofisticirane funkcije dizajnirane da učine cijeli proces nabavke efikasnijim, ekonomičnijim i transparentnijim.
Nije ni malo iznenađujuće što je došlo do povećanja broja različitih SaaS softvera za nabavku na tržištu, jer su kompanije shvatile značaj modernizacije i digitalizacije čitavog procesa nabavke. Ova praktična savremena rješenja pomažu onim kompanijama koje žele da se fokusiraju na rast, a da ne gube vrijeme i ne rasipaju resurse bespotrebno.
Kome je namijenjen SaaS softver za nabavku?
Nije nikakva tajna da proces nabavke može biti izuzetno haotičan, vremenski zahtjevan i neorganizovan. To može rezultirati potencijalnim nesporazumima s dobavljačima ili unutar kompanije, pa čak i finansijskim poteškoćama. Današnje tržište je brzo i konkurentno, što znači da, ako ne morate trošiti dodatno vrijeme i resurse na proces nabavke, to je samo plus. Upravo zbog toga mnoge firme biraju da se oslone na SaaS softver za nabavku.
Ovo u prevodu znači da ne postoji pravilo niti neko ograničenje kada je riječ o tome ko treba i može koristiti SaaS softver za nabavku. Idealan je za male firme, srednje kompanije, kao i za velike korporacije. Različiti timovi lako se mogu osloniti na njega: finansije i računovodstvo, dobavljači i isporučioci, pa čak i timovi koji funkcionišu preko različitih sektora ili startapi. Ako Vaša firma redovno prolazi kroz proces nabavke, SaaS softver za nabavku je za Vas.
Kako se SaaS softver za nabavku razlikuje od drugih „in-house“ softvera?
SaaS rješenje za nabavku razlikuje se od „tradicionalnijih“ softvera u najosnovnijem smislu: ne košta cijelo bogatstvo. Nećete morati plaćati hosting, održavanje i IT tim da ga nadgleda dok radite. Štaviše, ovakav tip softvera ne zahtijeva mnogo vremena za preuzimanje, instalaciju i implementaciju. Uz to, mnogo je intuitivniji i pruža odlično korisničko iskustvo, bez potrebe za posebnom obukom, niti zahtijeva tim specijalista da ga postavi.
Koje su prednosti korišćenja SaaS softvera za nabavku?
Lak pristup
Pošto se SaaS softver za nabavku nalazi na cloudu, možete mu pristupiti sa bilo kog mjesta koje ima funkcionalnu internet vezu. Ne samo da će tako svi vaši stručnjaci za nabavku i timovi moći raditi i van kancelarije, već ćete lakše sarađivati s dobavljačima i upravljati nabavnim zadacima dok ste u pokretu. Ovo je velika prednost za decentralizovane timove u kompanijama, kao i za one koji su u procesu prelaska na rad van kancelarije ili od kuće.
Postavljanje ciljeva
Bez obzira na veličinu Vaše kompanije i Vašu trenutnu poziciju na tržištu, SaaS rješenja se lako mogu izmijeniti i prilagoditi Vašim potrebama. Ne govorimo samo o tome šta Vam je potrebno na samom početku; to se može uraditi kasnije kada se Vaš posao proširi i potrebe se promijene. Možda ste u situaciji da razmišljate o proširenju posla i/li tima, možda o smanjenju, ili možda prolazite kroz manje sezonske fluktuacije. U svakom slučaju, SaaS softver za nabavku može biti prilagođen Vašim trenutnim zahtjevima.
Pregled i uvid u troškove
Za svaku kompaniju, transparentnost troškova trebalo bi biti prioritet. Kada imate jasan pregled toga gdje su tačno usmjereni Vaši finansijski resursi, imate priliku donijeti odluke koje će Vam uštedjeti novac. Sem toga, možete lako optimizovati procese i odabrati ugovore koji Vam pružaju najviše. Zato većina SaaS rješenja nudi korisnicima jasne i jednostavne analitičke izvještaje koji mogu pomoći u dodatnom unapređenju njihovog strateškog planiranja i donošenju odluka.
Bolja kontrola
Sa SaaS softverom za nabavku, imate jasan uvid u čitav proces nabavke. Vaš cijeli tim će biti zaveden zajedno sa svojim zadacima i ovlaštenjima, i lako ćete moći vidjeti ko je donio koju odluku. Imaćete priliku da u realnom vremenu pratite svoj budžet i budete svjesni svojih troškova. Sve to omogućava Vam da pratite korak po korak čitav proces nabavke i imate potpunu kontrolu nad zadacima, a to znači da će biti manje prostora za potencijalne greške.
Potpuna transparentnost
Najbolja stvar u vezi s ovim tipom softvera je da pruža potpunu transparentnost: Vi kontrolišete sve procese, imate jasan uvid u zadatke koje treba obaviti i ko je odgovoran za njih, a imate i mogućnost brzo i lako uporediti sve pristigle ponude i izabrati onu najbolju.
Korisnička podrška
Svima nam je ponekad potrebna pomoć, zbog čega većina SaaS softverskih rješenja danas dolazi s pouzdanim i efikasnim timom za korisničku podršku. Ovi timovi brzo odgovaraju na upite kada se nađete u situaciji da ste suočeni s naizgled nerješivim problemom. Nema potrebe za pretraživanjem po internetu i pokušajem da sami riješite problem, jer će Vam pouzdan tim korisničke podrške rado pomoći pronaći odgovore.
Pristup naprednim funkcijama i opcijama
Investiranje u SaaS softver za nabavku može Vam olakšati muke izazvane nizom zamornih zadataka, kao što su: pronalaženje i kontaktiranje dobavljača čije kontakte ste negdje zapisali, odabir ponude koja se ispostavi kao neodgovarajuća u ovom trenutku, nemogućnost praćenja troškova, itd.
U zavisnosti od toga šta Vam je tačno potrebno, postoji na desetine naprednih opcija od kojih možete imati koristi: personalizovana obavještenja putem aplikacije za razmjenu poruka po Vašem izboru, lako uspostavljanje kontakta s dobavljačima, kompleksne strategije nabavke svedene na jednostavne funkcije, informacije o dostupnosti dobavljača u realnom vremenu, i mnoge druge.
Da biste mogli reći da proces nabavke u Vašoj firmi teče glatko, trebalo bi proći sito i rešeto i „ispeći zanat“, a to može potrajati. Međutim, uz odgovarajući softver i proaktivan pristup, veća je vjerovatnoća da će svi procesi biti besprijekorno izvedeni, dok ćete štedjeti vrijeme i novac, a pritom izbjeći nepotreban stres.
Sa odgovarajućim SaaS softverom kao što je Valuator, proces nabavke će biti lakši i bolje kontrolisan. Pogledajte prednosti Valuator platforme na LINKU i unapapredite nabavku u vašoj kompaniji.